Thesa1nt's Weblog
A great man is HARD on HIMSELF, a small man is HARD on OTHERS.

Κούλα Κριτσίνα Δραπετσώνα


Από http://ethanandthecity.wordpress.com/2008/11/06/barcelona/

 

Τελικά εμείς οι Ευρωπέη είμαστε πολύ ψαγμένοι και μποέμ τύποι, βαθιά καλλιεργημένοι με ανεπτυγμένα αισθητικά κριτήρια και κοινωνικές ανησυχίες, δεν εργαζόμαστε ποτέ και δαπανάμε όλο το χρόνο μας σε λαογραφικά μουσεία, αίθουσες πολιτιστικών δρώμενων και πινακοθήκες της Ιλεάνας Τούντα. Παίζουμε τη γευσιγνωσία στα δάχτυλα, υπερήφανοι πρεσβευτές του μότο «ποτέ δεν είναι αρκετά νωρίς για να απολαύσεις ένα ποτήρι (ενίοτε και ολόκληρο μπουκάλι) καλό κρασί», επιβεβαιώνουμε την ταραχώδη ύπαρξη και το ανεμοδαρμένο μας εγώ μέσα από την τέχνη και την κουλτούρα και επομένως συνιστούμε έναν επίγειο παράδεισο στα μάτια της μέσης νευρωτικής Αμερικανίδας απ’ το Κεν-τάκη

 

Δύο καλές φίλες ονόματι Κούλα και Κριτσίνα που μοιράζονται τα πάντα και έχουν φάει ψωμί κι αλάτι μαζί, επισκέπτονται την γραφική Δραπετσώνα όπου και φιλοξενούνται στο φτωχικό κατώι με τα 46 συγκοινωνούντα δωμάτια της Δανάης Στρατηγάκη. Η Δανάη διατηρεί επαφές με το κρεμ ντε λα κρεμ της πόλης, ζωγράφους, ξυλογλύπτες, ταριχευτές, avant garde επαίτες που βγαίνουν στη ζητιανιά όχι κατ’ ανάγκη αλλά από αντίδραση στους πλούσιους γονείς τους, λατέρνατιβ καλλιτέχνες και την Δέσποινα Μοιραράκη. Οι αιδύο φίλες γρήγορα προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και ένα βράδυ που χε ξαστεριά γνωρίζουν τον ψαγμένο καλλιτέχνη Μπουρδέμ. Ο Μπουρδέμ είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος ζωγράφος, με έφεση στις αφηρημένες πολύχρωμες κουτσουλιές περιστεριών (πολιτική δήλωση) και αξεπέραστο μέχρι σήμερα αριστούργημα τη δραματική απεικόνιση μιας πανακότας (του πάνω μέρους με το σιρόπι). Γοητευμένος από τα ερωτικά θέλγητρα των κοριτσιών, τους προτείνει να λάβουν μέρος σε τρίο μπελκάντο. Η ανοργασμικιά ξινομούρα Κούλα, που όπως όλες οι ηρωίδες του Γούντυ Άλεν σύμφωνα με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς χρησιμοποιεί περίπου 6 χιλιάδες λέξεις ανά λεπτό, εξανίσταται μπροστά στις αναίσχυντες προθέσεις του Μπουρδέμ, αλλά η Κριτσίνα που την τρώει ο κώλος της αντιμετωπίζει πιο θετικά την πρόταση και τον ακολουθεί στο cottage του, με την Κούλα να συνοδεύει για προστασία και κατήχηση. Το Κριτσινάκι όπως γρήγορα αντιλαμβανόμεθα διαθέτει ένα παρελθόν, κοινώς έχει πάρει τα δέντρα, τα παρτέρια και τους πυροσβεστικούς κρουνούς, για Υδροχόο την κόβω, αλλά επουδενί δεν την αποκαλούμε τσούλα πρόκειται απλώς για ελεύθερο πνεύμα, γιατί είμαστε και πολύ καλλιεργημένοι άνθρωποι

Τελικά η πολυαναμενόμενη ένωση των δύο σωμάτων (δεν λέμε γαμήσι καθότι στο έργο διαθέτουμε όλοι πολύ υψηλό επίπεδο) αναβάλλεται γιατί το Κριτσινάκι παθαίνει ελαφριάς μορφής ευκοίλια, την πείραξε το δεύτερο πιάτο παέγια. Ο ψαγμένος καλλιτέχνης Μπουρδέμ στρέφει τα ερωτικά του βέλη στην αρχικά άτεγκτη Κούλα που χαλαρώνει τις αντιστάσεις της σε ένα κονσέρτο του Demis Roussos, την συγκίνησε η μελωδία όντας ευαίσθητος άνθρωπος κάτω από το υποχόνδριο προσωπείο και τελικά αν και λογοδοσμένη, επιδίδεται σε ποινικά κολάσιμες πράξεις κάτω στα χορτάρια.

Στη συνέχεια ο ψαγμένος καλλιτέχνης Μπουρδέμ θέτει σκοπό να κατακτήσει το έτερο πιπίνι Κριτσινάκι και γρήγορα τα καταφέρνει, εξάλλου το κορίτσι μας φημίζεται για τη φιλοτιμία του, σέρβιρε της ένα καλό φαγητό και στα 4 θα πέσει να σε ευχαριστήσει. Γρήγορα καταλήγουν σε σκέση, ενώ η λογοδοσμένη Κούλα φαινομενικά δείχνει ψύχραιμη αλλά στην πραγματικότητα τρώει τα λυσσακά της και ματώνει τα νυχάκια της κάθε βράδυ στο φτωχικό κατώι της Δραπετσώνας. Και ξαφνικά από το πουθενά εμφανίζονται τα πρώτα σύννεφα στο πρόσωπο της πρώην συμβίας του Μπουρδέμ, Πηνελόπης Κρουθδ. Η Κρουθδ επίσης καταξιωμένη ζωγράφος με έφεση στις αφηρημένες πολύχρωμες κουραδίτσες σκύλων (πολιτική δήλωση) και αξεπέραστο μέχρι σήμερα αριστούργημα τη δραματική απεικόνιση μιας κρεμ μπρυλέ (του πάνω μέρους χωρίς το σιρόπι) προχωρά σε απόπειρα αυτοκτονίας με Immodium, απογοητευμένη από την κενότητα του χρήματος και την φαιδρή ματαιοδοξία της διασημότητας. Ο ψυχοπονιάρης Μπουρδέμ της προτείνει να μετακομίσει στο cottage του μέχρι να σταθεί γερά στα πόδια της, φορτώνοντας την στην πλάτη του Κριτσινακίου. Η Κρουθδ, όπως κάθε φλογερή Λατίνα-Ευρωπαία, επίσης δεν εργάζεται για να ζήσει παρά κυκλοφορεί όλη μέρα με μια ολόλευκη νυχτικιά, άλουστη, αξύριστη, σα λυκάνθρωπα, με βλέμμα τρικυμία εν κρανίω, ενίοτε κραδαίνοντας απειλητικά το πρώτο κουζινομάχαιρο shogun που θα βρεθεί στο διαβά της. Με τον Μπουρδεμ τη συνδέει μια αυτοκαταστροφικιά σκέση γιατί όπως προείπαμε, όλοι οι βαθιά καλλιεργημένοι άνθρωποι διέπονται από έντονες πνευματικές αναζητήσεις και εσωτερική πάλη.
Τελικά η αγία τριας επιδίδεται σε μια ισορροπημένη σκέση με αναφορές στο Βιλαμπάχο όπου ακόμα τρίβουν, έως ότου το Κριτσινάκι να βαρεθεί για μια ακόμα φορά και να κατευθυνθεί προς άλλες παραλίες. Με το πεδίο ελεύθερο η Κούλα επιστρέφει δυναμικά στο παιχνίδι, αν και ελάχιστες ώρες πριν την ένωση με ξενερουά ντεκαβλέ γιάπι εις γάμου κενωνίαν σε τοπικό δημαρχείο της Δραπετσώνας. Ο ψαγμένος καλλιτέχνης Μπουρδέμ, ψυχικά εξουθενωμένος μετά την φυγή του Κριτσινακίου, σκέφτεται ας πάει και το παλιάμπελο, να ρίξουμε μια τσαπού ακόμη, συγγνώμη κιόλας γιατί όπως είπαμε είμαστε πολύ καλλιεργημένοι άνθρωποι, αλλά τελευταία στιγμή εμφανίζεται η πιστολοκρατούσα Κρουθδ και χαλάει το γλυκό. Μετά με πλημμύρισε μια ζαλούρα, μια θολούρα, μια σκοτοδίνη και δεν θυμάμαι τι έγινε.

Εξαιρετική ταινία πάντως, πρωτότυπη και ρεαλιστική, τόσο γλυκό, σερμπέτη ύπνο χρόνια είχα να ρίξω

Advertisements

Χωρίς σχόλια to “Κούλα Κριτσίνα Δραπετσώνα”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: