Thesa1nt's Weblog
A great man is HARD on HIMSELF, a small man is HARD on OTHERS.

Ο κιμπάρης Νέο- Έλληνας.


Λοιπόν, διάβασε ένα στοιχείο: Η Ελλάδα είναι η Νο1 αγορά πολυτελών προϊόντων στον κόσμο. Στον Κόσμο. Στη Γη. Νούμερο ένα. Numero Uno. Δεν το λέω εγώ, private έρευνα της Nielsen το λέει για λογαριασμό μεγάλης εταιρίας. Είμαστε Νο1 σε κατά κεφαλήν κατανάλωση Porsche Cayenne, Νο2 στην κατανάλωση La Prairie, στην πρώτη πεντάδα σε όλες (όλες) τις μεγάλες και διάσημες μάρκες. Παγκοσμίως.
            Παράλληλα, όπως προφανώς ξέρεις, η Ελλάδα δεν είναι η Νο1 χώρα στον κόσμο σε κατά κεφαλήν εισόδημα. Δεν είναι ούτε Νο2. Ούτε καν στην πρώτη εικοσάδα. Είναι κάπου στο Νο26-Νο28, ανάλογα με το ποια λίστα διαβάζεις. Το συμπέρασμα είναι προφανές: Είμαστε μικρομεσαίοι και ψωνίζουμε σαν μεγιστάνες. Δεύτερο συμπέρασμα (ίδιο με το πρώτο, με άλλα λόγια): Είμαστε αδαείς και ελαφρώς μπουρτζόβλαχοι, που ξοδεύουμε λεφτά που δεν έχουμε για να πάρουμε ρούχα που έχουνε απάνω το logo του brand φαρδύ-πλατύ.

(συνέχεια)

 

 

            Κάθε φορά που βλέπεις τη γραμματέα να σουλατσάρει με τσάντα 1500 ευρώ και παπούτσια των 500, η απορία δεν έχει να κάνει μόνο με την πηγή των χρημάτων, αλλά και με την πλήρη άγνοια της γραμματέως για την αξία του χρήματος. Είναι αλήθεια ότι ως λαός δυσκολευόμαστε λίγο με το concept, καθώς ιστορικά κουβαλάμε υπερβολικά πολλά κόμπλεξ, έχουμε ζήσει φτώχιες μεγάλες μέχρι σχετικά πολύ πρόσφατα, κι αυτό έχει περάσει με βλαβερές συνέπειες στην ψυχοσύνθεση των παππούδων και των μπαμπάδων μας και, μοιραία, και σε μας. Όλο αυτό το κιμπάρικο το Ελληνικό  το στυλ, το «τα ‘χω και τα πετάω, κι αν δεν τα ‘χω, πάλι τα πετάω για να μοιάζει ότι τα ‘χω», είναι ένα ψυχικό σύμπλεγμα με συγκεκριμένες ιστορικές καταβολές. Αλλά πρέπει να φταίει και κάτι άλλο, δεν μπορεί. Κι άλλες χώρες έχουν περάσει φτώχια, γιατί είμαστε εμείς οι πρώτοι στον κόσμο, οι χειρότεροι, οι πιο γκάου καταναλωτές της Γης;

            Σύμφωνα με τη Nielsen, πουθενά στον κόσμο δεν γίνονται αυτά, ούτε στο Ντουμπάι, ούτε στις Μόσχες, ούτε στα Λονδίνα.
Πουθενά. Μόνο εδώ είναι το φαινόμενο τόσο έντονο. Είναι, ομολογουμένως, περίεργο. Και στους καιρούς που ζούμε, είναι και τρομερά επικίνδυνο. Βλέπεις τις πανέμορφες, αψεγάδιαστες χαζοβιόλες να φορτώνουν τις κάρτες στους στο Attica (ή τις κάρτες των χαζοχαρούμενων τζιτζιφιόγκων από δίπλα) χωρίς να σκέφτονται αν θα έχουν δουλειά σε τρεις μήνες, ή αν θα έχουν τον τζιτζιφιόγκο, ή αν ο τζιτζιφιόγκος θα έχει δουλειά, αλλά τη ζώνη των 350 ευρώ πρέπει να την πάρουν οπωσδήποτε, είναι φοβερή. Την ώρα που η ίδια η χώρα κινδυνεύει με πτώχευση (δεν είναι αστείο), μια πιο υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά θα ήταν αυτονόητη -αλλά πού ξέραμε ποτέ το μέτρο για να το έχουμε στην καταναλωτική συμπεριφορά;

            Στην Ολλανδία (Νο11 πλουσιότερη χώρα), όπου ως γνωστόν οι άνθρωποι είναι φρικτά τσιγκούνηδες, είχαν μια καλή ιδέα: Ένα μάθημα/σεμινάριο που διδάσκεται σε παιδάκια

 

http://financial.flash.gr/news/news1/2008/12/24/29910id/

 , ώστε να μάθουν να καταναλώνουν και να μην επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

            Κάτι παρόμοιο δεν θα ήταν και πολύ αποτελεσματικό στην Ελλάδα, βέβαια, όπου οι γονείς είναι η καταλυτική επιρροή στο θέμα.

 

Advertisements

14 Σχόλια to “Ο κιμπάρης Νέο- Έλληνας.”

  1. polu kalo to blog sou
    BRAVO!

  2. Πάντα πρώτοι ρεεεεεεε!!!!!!!!!!!

  3. prin apo 6 peripoy xronia poy prwtoezhsa sthn Italia kathgoroysa toys Italoys k toys eirwneyomoyn gia ayto to «fainomeno»…fantazomai h ereyna einai tvn teleytaiwn 2-3 etwn gia thn Ellada, apo tote nomizw exei arxisei na ginetai moda h mataiodoksia ths brand emfanishs toso mazika…mexri k se ayto kathhsterhmenoi eimaste…alla o,ti kanoyme to kanoyme kala!!! panta prwties mas eyxomai…:S:S

  4. Pou borei na vrei kaneis afti tin erevna? I estw kapoia stoixeia tis?

    Efxaristw

  5. Η έρευνα είναι ιδιωτική, απλώς έχουν διαρρεύσει κάποια στοιχεία.

    Το να είσαι πρώτος αλλά να μην σε ενδιαφέρει σε τι, δεν είναι αρετή, αλλά παθογένεια.

    Όσο για τους Ιταλούς, γνωστό το ρητό, αλλά αυτοί τουλάχιστον έχουν και 100δες brand names, εμείς ούτε ένα!

  6. που διαρρεύσαν τα στοιχεία στο internet η έχεις κάποιο γνωστό μέσα στην εταιρία;Σίγουρα είναι 100% αλήθεια αυτά;

  7. xaxaaxa!!! ΠΟλύ καλό!!

    Την έρευνα μπορείτε να την βρείτε εδώ:

    http://nl.nielsen.com/site/documents/GlobalNielsenLuxuryBrandsMay08.pdf

    Αλλά ξέρετε ποιό ειναι και το ακόμα πιο ωραίο… ότι ένα μεγάλο ποσοστό από αυτους που θα διαβάσουν το post του Thesa1nt θα συμφωνήσουν αλλά το Σάββατο θα ειναι στο Attica και στο Mall να αγοράσουν κανένα κρυστάλλινο γοβάκι! ΑΝΤΕ γεια!!

  8. Νάσαι καλά Αργοναύτη! Βέβαια κάπου αλλού θα μιλάει και για τα Porsche Cayenne, αλλά αρκεί να κοιτάξει κανείς γύρω του για να διαπιστώσει του λόγου το αληθές

  9. Και ένα «προφητικό άρθρο» του Νίκογλου με τίτλο «Η υπερκατανάλωση που έγινε ζωή», το οποίο είχαμε σχολιάσει και άλλοι στο διαδίκτυο παλαιότερα… Εγώ θα έλεγα ότι πάλι καλά που «έσκασε» η «κρίση» ΤΩΡΑ και μπήκε ένα φρένο γιατί αν αυτό συνέβαινε σε 5+ χρόνια τότε τα πράγματα θα ήταν ακόμα πιο δύσκολα.

    http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_mc2_100002_05/07/2007_196242

    cya!

  10. Συμφώνα με όλες τις οικονομικές μελέτες, η αγορά των επώνυμων καταναλωτικών προϊόντων κύρους είναι σε μεγάλη πτώση παγκόσμια.
    Απλώς στο εξωτερικό οι αγοραστές ήταν άτομα με οικονομική άνεση, που αυτή την περίοδο ξέρουν να κάνουν περικοπές.
    Στην χώρα μας, δυστυχώς ήταν πελάτες μόνο για να αποκτήσουν «κύρος».

  11. Υπάρχει και μια ακόμα εξήγηση για το εν λόγω φαινόμενο: Οι Έλληνες ΕΧΟΥΜΕ χρήματα. Απλά είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος «μαύρα» χρήματα, που δεν καταγράφονται στις στατιστικές για το κατά κεφαλήν εισόδημα…

  12. … prosfata ekana mia volta sto Mall gia na sunantisw mia fili i opoia skopeue na agorasei ena forema gia mia «eidiki» peristasi kai i8ele tin tapeini mou gnwmi.

    Omologw oti to pli8os tou kosmou itan arketa megalo kai gia na eimai eilikrinis oi perissoteroi kratousan kai apo mia (toulaxiston) sakoula sto xeri.

    Krisi? Isws. Alla den vlepw na ptooumaste. Ftaine polla. Isws ola ta palapanw pou anaferan oi prolalisantes, isws to oti ton ellhna ton sintirei i mama kai o mpampas mexri ta vathia geramata, isws dioti mas voleuei na klaigomaste…

    Otan stis sizitiseis mou anaferw oti krataw pisini kai kanw kapoies oikonomies i epomeni erwtisi einai, apo sinomiliti mou, kiriws genous 8ilikou: pote 8a pame gia pswnia?

    Isws oi perissoteroi tis genias mas exoun sindesei me ta (epwnima) pswnia me tin ikanopoiisi kai oses morfes auti mporei na parei. Yparxoun alles drastiriotites pou mporoun na mas dwsoun polu perissotera, alla tis exoume ksexasei i aplws tis pername se deuteri moira.

    Dusoiwno to mellon gia mas kai tis epomenes genies? isws. Ti kanoume omws gi’ auto?

  13. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι το μόνο μαύρο χρήμα που υπάρχει πλέον είναι το μαύρο πολιτικό χρήμα, γιατί αν μιλάμε για κομπόδεμα που μαζευόταν χρόνια, με την άπατη του χρηματιστήριου φαγώθηκε.
    Αν μιλάμε για φοροδιαφυγή ελευθέρων επαγγελματιών, λίγοι κλάδοι έχουν την δυνατότητα πχ γιατροί πλέον, όλοι οι άλλοι το παραπανήσιο το δαπανούν για παραπανήσιες έκτακτες ανάγκες .


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: